HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

Kedves mindenki...

2012.03.19. 15:02 :: GroundHog

Kikerülni az Index címlapjára, nagyszerű dolog. Olyan sokan kommentálták rotációs képességeimet, mintha magam választottam volna azt a szenzációhajhász címet és lead-et. Pedig nem.

Azoknak, akik nem olvasnak visszafelé, de azért ide visszajönnek még, szeretném tisztázni az alapvetést:

  1. Ez nem az a blog, ahol megmondják a tutit. Abszolút kezdő vagyok és ebből nem csinálok titkot. Szívásaimat igyekszem őszintén leírni, és nem zavar, ha mások kárörvendenek, az az ő dolguk.
  2. Nem vagyok teljesen tárgyilagos. Ha tárgyilagos írást keresel, olvass lexikont. Ha felkúrja az agyamat a gyom, vagy valami más, leírom, akkor is, ha én vagyok az oka a szívásnak. Semmi nem idegesít úgy, mint a saját hülyeségem, de legalább tudom magamról. Ettől még lehet, hogy úgy néz ki, mintha a rotációs kapát szidnám.
  3. Most használtam rotációs kapát először életemben, és nem mutatta meg senki, hogyan kell. Viszont nem is állítom, tudom, hogyan kell csinálni. Mint mindig, most is az okozza a frusztrációt, hogy túlzóak voltak az elvárásaim, és törvényszerűen csalódtam.
  4. Az előző pontból az is következik, hogy nem tudom a különbséget rotációs kapák között, és ezt sem én választottam. Ilyet kaptam kölcsön, nem volt választék.
  5. És még egyszer: ősszel még nem tudtam, hogy ezt fogom csinálni, így nem megyek sokra azzal, hogy tavaly mit kellet volna másképp csinálni. Azért a jótanácsokat elteszem, ha jövőre is bevállalom a szívást, idén ősszel biztos hasznukat veszem majd.
  6. És igérem, tanulmányozom a szakirodalmat, de ha megbocsátotok, nem fogom leírni, amit olvasok, mert azt elolvashatjátok ti is. Azt írom le, amit csinálok, meg amit gondolok róla. Nem vagyok híve a copy-paste blogírásnak. Ez így némileg melósabb, de legalább originál. (Lásd 1. pont)
  7. Engem egyáltalán nem zavar, ha valaki a kudarcaimból tanul, de nem az a cél, hogy elvegyem a kedveteket a kertészkedéstől. Így is lehet kertészkedni, de nem biztos, hogy így érdemes.

Egy szó mint száz, köszönök minden kommentet. Csak takarékossági jótanács: nem kell beleírni, mekkora hülye vagyok ehhez, ezt tudom magamtól is. Elég leírni, hogy szerintetek mit csináljak máshogy. És mégegyszer kösz!

1 komment

Címkék: tarack talaj kapálás gyom ásás talajművelés kapagép rotációs kapa kezdő kertész

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr564325853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csoban 2012.03.20. 13:49:29

Szerintem mindenki így kezdi.
Van aki letagadja, hogy szívott az elején, van aki nem.
És mivel ez sem nem könnyű, sem nem szokványos (a te szomszédaid is felhagynak a növénytermesztéssel, [falun!!!]), szóval respekt a köbön.
És persze ha nem írnád le, hogy neked mi nem ment, akkor mi honnan tanulnánk :D
süti beállítások módosítása