HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

re-post

2012.05.03. 23:08 :: GroundHog

Úgy látszik ez kell az index szerkesztőinek ahhoz, hogy címlapra tegyenek... hát lelkük rajta. Szóval tegnap este jól kiakadtam, mikor az a bizonyos termék harmadik használatnál feladta a harcot és anyáztam egy jóízűt nyilvánosan. (Mivel a forgalmazó is nyilvánosan reklámozza jónak a terméket, nem gondolom, hogy ezzel ellentétes véleményemet meg kellene tartanom magamnak). És ahogy az a címlapos postoknál lenni szokott, kaptam hideget-meleget egyaránt. Ahelyett, hogy egyenként mindenkinek visszaírnék, megpróbálom összeszedni a sok kommentelőnek a válaszaimat:

  1. A termék csomagolásán feltüntetett nyomás-határértékeken belül több nyomáson kipróbáltam a cuccot, igazából minden szinten megbízhatatlanul működött MÁR AZ ELSŐ HASZNÁLATNÁL IS. A szűkszavú ismertető szerint ezen határértékeken belül a nyomás a locsolt terület nagyságát kellene befolyásolja és nem a működést.
  2. Direkt olyan cuccot vettem, amiben van szűrő, pontosan azért mert gondoltam rá, hogy a korábbi olcsóbb modellek az elszennyeződéstől adták fel a kűzdelmet a szezon végére. Ha a beépített szűrő nem elég hatékony a működés biztosításához, akkor mégis mi a szerepe (a marketingen kívül?)
  3. A régi gardena cuccok jobb minőségűek voltak, erős a gyanúm, hogy úgy javítanak a jövedelmezőségen, hogy szarnak a minőségre és amíg viszi őket a lendület, meg a régi hírnév, addig kaszálnak.
  4. Ebben a percben egy noname kínai vacak locsol a kertben, sokkal olcsóbban, sokkal megbízhatóbban.
  5. Lehet, hogy a locsolóberendezés kizárólag szűrt ivóvízzel üzemel, de nem ezzel reklámozzák. Mi azt a vizet, ami a (fúrt) kutunkból jön, simán megisszuk, úgyhogy nem kell iszapot vizionálni a csőbe. Megjegyzem korábban, mikor a hidrofórhoz vettem gardena szívócsövet kétszerannyiért, pont ugyanolyan gyorsan lyukadt ki, mint a noname, nyilvánvaló, hogy ezek után rohanok gardena márkájú szivattyút és szűrőt is venni, nehogy az érzékeny lelkű locsolófej megsértődjön.
  6. Nekem a hozzászólásokból úgy tűnt, elég sokan szívnak újabban a gardena holmikkal, akik nem, azok között sokan régebbi vagy kevésbé "kifinomult" eszközt használnak, és persze vannak, akiknek bejött az élet a gardenával. Nem csináltam statisztikát, foglalkozzon ezzel az, akit ezért fizetnek a gardenánál, és vonjon le belőle következtetést. Ha úgy gondolják, hogy a legjobb marketing az, hogy engem perelnek, hát tegyék azt, de nem kérem, hogy cseréljék ki a terméket egy másikra, mert ez már a sokadik volt és nem gondolom, hogy pont a sok+1. lesz, ami visszaszerzi az elveszett bizalmamat.
Összefoglalva: nem tartom kizártnak, hogy létezik olyan konstelláció, (finomszabályzott nyomású szivattyú, többfokozatú szűrőrendszer, hőmérséklet, légnyomás), ami mellett ez a termék kiválóan, mi több megbízhatóan üzemel, de már engedtessék meg a megjegyzést, kerti szerszámot nem erre optimalizálunk... Az én konklúzióm az, hogy nem éri meg kifizetni a gardena cuccok felárát, mivel ezek többsége is pont ugyanolyan eldobható, egyszezonos dolog, mint a többi, és pont ugyanolyan lutri, hogy meddig működik majd, mint az a kínai, ami annak is látszik. Ha tehát legközelebb veszek valamit, vagy olcsót veszek, és kevésbé bosszant, ha a szarról kiderül, hogy szar, vagy keresek valami igazán jó dolgot sok pénzért, de attól meg elvárom, hogy akkor is működjön, ha rádobok egy atombombát vagy csak egyszerűen rálép a kutya. Nem vagyunk egyformák, lehet másképp gondolni.
 
És ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek a kommenteket, még azoknak is, akik szerint komplett idióta vagy a konkurencia ügynöke vagyok. 

1 komment

Címkék: öntözés locsolás szivattyú gardena

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr1004487327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eugene P. Triboulet 2012.05.07. 10:32:01

Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De konstatálnom kellett az elmúlt időszakban, hogy a fenti megállapítások nem alaptalanok, meg kell erősítenem azokat.
Pl. tavaly vásároltam egy 25m-es, 3/4-es, CSAVARODÁSMENTES tömlőt. A sima tömlő fele ennyibe sem került volna. De érdekes módon, sem nyomás alatt, sem üresen nem volt csavarodásmentes. Jelentkeztem a Gardena Mo-i képviseleténél. Elnézést kértek, gyártási hibára hivatkoztak és felajánlottak egy cserét, amit meg is kaptam. Természetesen az jó volt, de nem ugyanabból a termékcsaládból való volt, hanem jóval drágábból, amiért már magától is locsolhatna. Sajnos a többi kellemetlen esetem miatt nem fordultam hozzájuk, de érdemes lett volna. A szinte teljesen új esőztetők, locsolók, amik rövid használat után tönkremennek....
süti beállítások módosítása