HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

Majd ha fagy...

2012.04.11. 21:56 :: GroundHog

Nálunk is tiszteletét tette a húsvéti fagy. Amióta díszparaszt lettem, az időjáráshoz való viszonyom is sajátossá vált. Lehangol, ha nem esik, idegesít ha túl hideg van, mondjuk a szelet eddig se kedveltem, most már kifejezetten utálom, és egyáltalán, kezdek úgy gondolkozni, mint egy répa.

Szóval itt járt a hideg, bár sokáig úgy nézett ki, a fagyot megússzuk, de végül kedd hajnalban -3 fokra ébredtem. A magnóliák és a lilaakác elfagytak, legalábbis a virágok, de ez most kevéssé izgat. A gyümölcsfák közül a cseresznyék 80-90%-ban mentek el, a barack is nagyon, érdekes módon a körte és a meggy látszólag egyáltalán nem, az alma még nem nyílt ki, azt nem tudom. A szilvák, amik kvázi gyomként nőnek a kertben mindenfelé, nagyon strapabírók, de most ők is eléggé oda vannak, és a diót még nem is néztem...

Egyébiránt a kertben alig történik valami, a föld alatti mozgalom nyilván aktív, de ebből még semmi nem látszik. A palánták közül a paradicsom kezd kikelni, de nagyon ergyén, a paprika semmit nem mutat, és most már biztos, hogy nálam, ha terem is valami az idén, az kevés lesz és kései. Az utóbbi két hét kiesése is sokat számított, és hát eleve hátrányból indultam, szóval már biztos, hogy ez leginkább "felkészülési év"-ként kerül a krónikákba. Mindegy, én nem az a fickó vagyok, amelyik csak úgy feladja... én előbb még sokat kűzdök, szívok, rápazarlok időt energiát, és csak aztán...

Szólj hozzá!

Címkék: alma körte szilva cseresznye paradicsom fagy fagykár barack palánta gyümölcsfa

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr464386619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása