HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

Előszó

2012.01.30. 10:14 :: GroundHog

Thinking-Gnome.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok különböző irányból kezdhetném magyarázni, miért döntöttem úgy, hogy megpróbálkozom a kerti élelemtermeléssel. Biztos lesz majd poszt, ahol elmondom, miért nem az aktuális politikai agymenés késztetett erre a kísérletre, de most inkább tartózkodnék a politizálástól.

A tények: világéletemben városi fickónak tartottam magam, városban születtem, ott dolgozom, és soha nem éreztem semmilyen romantikus vonzódást a paraszti életforma iránt. Tény, hogy már tíz éve egy igazi faluból ingázom a városba (nem lakóparkból), de a kertem eddig inkább arborétumnak készült, nem pedig veteménynek. Nem gondolom, hogy az öregedés az oka, nem izgat a bolti zöldségekkel kapcsolatos hiszti, és nem gondolom, hogy a háztáji a világválság elleni csodafegyver, mégis egyre többször futott át az agyamon, hogy az a szép ződ gyep, amire olyan büszke vagyok, pazarlás.

Az a helyzet, hogy a szomszédságban az igazi falusiak már majdnem mind felhagytak a konyhakerttel, és már nem kérdezgetik, miért nem vetek krumplit. Egyre többször hallom tőlük, hogy nem éri meg a kerttel veszkődni, és én, aki eddig az ámbrafával meg a himalájai cédrussal lógtam ki a sorból, most úgy döntöttem, igazi tudatlan városiként belevágok, és megmutatom, legalább magamnak, hogy akkor is tudok széllel szemben brunzolni, ha megfordul a szélirány. Ők füvesítenek és ír borókát ültetnek, én meg most kezdem a sárgarépát.

Az idei kísérleti év lesz. Sokmindent ki kell próbálni, ki kell alakítani ahhoz, hogy egy-két év múlva, mikor a komolyabb dolgokra szánom magam, már legyen némi rutin, és ha esetleg kudarcot vallok, azt most még kezelni lehessen. Alapvető fogalmakkal sem vagyok tisztában, semmit sem tudok a növényekről, kártevők, betegségek, időjárás, talaj ma még mind valami távoli dolognak tűnnek, és mindezt úgy kell kitanulnom, hogy nincs senki, aki segítsen. 

Ez a blog azért születik, hogy egyfelől dokumentálja a küszködést, másfelől megmutassa azoknak, akik erre kíváncsiak, hogy sikerülhet-e egy ilyen kísérlet. Ki tudja? Lehet, hogy lesz olyan, aki szintén belevág...

3 komment

Címkék: krumpli zöldség kert vetemény

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr123972252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akicsiszep 2012.03.19. 18:08:39

Hello Mormota! Nagyon örülök a blogodnak. Bennem már összel megszületett az elhatározás és elkezdtem egy domboságyat építeni, ami félig sikerült csak. Most tavasszal befejezem és be is ültetem (a feleségem).
Kíváncsian várom milyen eredményre jutsz. Nagyon becsülöm a "tudományos" megközelítést!
A paramétereim nagyon hasonlóak, nulla kertészeti tudású, városi gyerek, kertet csak nyaranta láttam a nagyinál. :) De igazán lelkes vagyok és csak hobbi szinten tervezem a munkát.
Sok kitartást a munkához és a bloghoz!

GroundHog 2012.03.19. 18:53:27

@akicsiszep: ha kikel a feleséged, ne felejtsd el rendszeresen öntözni. :-) sok sikert, és várom a fejleményeket!

akicsiszep 2012.03.19. 20:23:24

Úgyis jön a húsvét! Nem fogom elfelejteni! :D
süti beállítások módosítása