HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

Apa, kezdődik!

2012.03.06. 17:13 :: GroundHog

Kisütött a nap, elolvadt a hó, és reggelente ugyan még rendes minuszok vannak a törpebirtokon, már éledezik téli álmából a botcsinálta kertész.

Jelentem folyik a gyeptakaró eltávolítása a kiszemelt területről, bár erősen átkozom a napot, mikor ez a hülyeség az eszembe jutott. A következő parcella esetében már mindenképpen kisérletezek valami alternatív megoldással, mert különben augusztusra se leszek kész. (Viszont a domb gyönyörű gyeptakarót kapott. Ha már ilyen szépen tudok téglalapokkal domborulatokat burkolni, csinálhatnék melltartót is mozaikból a csajomnak...)

Megkezdtem a kút intenzív szivattyúzását. Most, hogy az olvadás miatt egy kicsit emelkedett a Duna szintje jobb eséllyel indulok a régi kút ilyen típusú újraindításával. Mivel ugye a csajom nem enged lemenni, hogy kitakarítsam a kutat, viszont igérete ellenére kútásót se szervezett, kénytelen voltam a kis füzesit leküldeni és kiszivattyúzni a vizet. Első nekifutásra nem jött több fél köbméternél, viszont két napra rá már legalább kétszerannyi kijött, azóta két háromnaponta próbálom, és már nem nagyon jutok el a szürcsölésig, tehát olyan, mintha műkodne a módszer. A víz gyanúsan zavaros (erre mondjuk számítottam) viszont nem homok van benne, hanem valami egészen finom szemcsés-pelyhes fehér izé. Fogalmam sincs mi az, de egyelőre kultúrnövénynek nem nagyon merek belőle adni (a kutyáknak meg van eszük, nem isszák meg)

Tegnap adtam az érzésnek és megpermeteztem a gyümölcsfákat. Tavaly elkéstem vele, addig halogattam, míg rügyezés, sőt virágzás lett a dologból, de mindez mit se számított, mivel a májusi fagy az egész kertet letarolta, így a termés négy darab almára korlátozódott végül. Az évszázados paraszt mentalitással (living in hope, dying in desparation) optimistán nézek a jövőbe, elvégre tavasz van, és milyen szép.

Megvettem a magokat is, legalábbis részben, persze azonnal kaptam a fejemre, hogy a fele fölösleges, mert a paradicsomot, paprikát palántázva kell venni, a hagymát meg dugni. Mindegy, olyan voltam, mint a hülyegyerek a játékboltban, vettem mindent, amit értem, legfeljebb majd nem használom fel egy részét.

sum08_fresh_garlic.jpg

Nem tud valaki jó helyet, ahol jóféle palántákat lehet beszerezni? Budapesten vagy attól északra.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr214292550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2012.03.13. 15:38:27

miért nem próbálsz meg palántát csinálni?

GroundHog 2012.03.13. 19:08:09

hát, lehet, hogy megpróbálom. igazság szerint még sose csináltam, és igazán nincs helyem, ahol csinálhatnám, mert a gyerekek olyanok, mint a légnemű anyagok, a rendelkezésükre álló teret maradéktalanul kitöltik. viszont paradicsomból vettem ilyen lukullusz-féle magokat, amiket nagyon szeretnék, és ennek sajnos az az ára, hogy magamnak kell palántát nevelni belőlük.

Ugyandehogy (törölt) 2012.03.13. 19:13:08

@GroundHog: ha van szobahőmérsékletű, világos helyed, akkor nem nagy kunszt. tejfölöspohárba palántaföldet teszel, abba a magot, aztán spriccelve locsolod, amíg ki nem bújik. utána meg alulról locsolod. most kell eldugni, májusra tuti kis növények lesznek.

nekem sajnos nincs elég világos helyem, tavaly is csak fölöslegesen dolgoztam, én el fogom vinni a magjaimat egy nénihez, akinek klassz üvegháza van, hogy neveljen, tavaly végül tőle szereztem palántákat, a tönkrement enyéim helyett.

GroundHog 2012.03.13. 19:39:25

@Babette_: vagy szobahőmérséklet, vagy világos, választhatok.
tíz-húsz palántáig jó tudsz lenni ablakpárkányokkal itt-ott, de ha legalább ötven-hatvan-nyolcvan palánta kell, egyfelől hetekig tejfölt kell enni, másrészt kell vagy két négyzetméter. :-)

jövőre, mikor már okosabb leszek, fel tudok készülni ezekre a kihívásokra, most csak rögtönzés, vagy extra befektetések marad. például összedobok egy polcot hamarjában és veszek száz műanyagpoharat....

Ugyandehogy (törölt) 2012.03.13. 19:46:23

@GroundHog: nekem több száz palánta kéne, úgyhogy ablakpárkány nem játszik.
pohár még lenne, nekem gyűjtötte az egész család:) meg tavaly vettem partipoharakat párszáz forintért. polcom is van/volt, de a fény nálam így is kevés az összesnek...

ainu 2012.03.19. 10:21:39

Ha van még a gyeptöréses projekt mellett időd, akkor érdemes összedobni egy minimál palántaágyat a kert sarkában.
Nálam úgy készült, hogy egy kb. 2x1 méteres területen kiemeltem a földet 40-50 cm mélyen, a gödröt körberaktam téglákkal (szárazon, semmi kötőanyag), még a talajszint fölé is került két sor, aztán hordtam bele komposztföldet úgy, hogy a téglák felső szintje alatt nagyjából 30 cm-rel legyen a teteje. Volt pár használaton kívüli ablakszárnyam, az ment a tetejére, de egy léckeretre erősített fólia is megteszi. Kb. ilyenkor esedékes a magok elvetése 15-20 cm-es sorokba, utána meg kell locsolni egy kicsit , aztán letakarni. Amíg nincs elég meleg, éjszakára valami vastagabb pokróccal is rá lehet segíteni, hogy ne hűljön ki a gödör, de aztán elég az ablakszárnyas/fóliás takarás, később meg már az sem.

Németh András 2012.03.19. 10:54:51

a kutat viszont szerintem nézesd meg, egy előző posztban írtad hogy van rá esély hogy előtted minden szart beledobáltak és ez a fehér pelyhes izé sem szimpatikus nekem

szóval csak hívj ki valami kútásó szakit aki lemegy egyszer és megnézi hogy mi a helyzet odalent

mzs119 2012.03.19. 17:07:41

Szia! nagyon tetszik a blogod, főleg mivel én is ilyen botcsinálta kertész vagyok, mint te (ne haragudj, te mondtad)....tavaly egy kb 20m2-es területtel bohóckodtam egy közös kertben, ahol mindenki nagyon okos volt :-) viszont tanultam egy tuti tippet, amit ha nem bánsz akkor megosztok veled, aztán vagy hasznát veszed vagy nem: a palántáknak nem kell pohár, elég a wc-papír guriga is, sőt még jobb is, mert nem kell belőle kivenni, csak papírostól letenni a földbe, az ott ugyanis elrohad....kipróbáltam, tényleg így van. (így kaptam a palántákat egy nénitől, és tényleg tök fain növények lettek belőle) további jó blogolást
süti beállítások módosítása