HTML

Konyhakerti törpe

Az irodai patkány úgy dönt, hogy haszontalan kertjében élelmet termeszt. River Cottage light, avagy kisérlet a kiskerti meződazdaságra.

Friss topikok

  • Eugene P. Triboulet: Én 100%-ban Gardena cuccokat használok kb. 15 éve(tömlők, locsolófejek, csatlakozók,stb...).De kon... (2012.05.07. 10:32) re-post
  • GroundHog: @Babette_: az első vagy inkább második gyökeres fenyőnk ezer éve, még a panelban... kiszolgált két... (2012.04.30. 11:46) fenyősztori
  • GroundHog: @Babette_: nagyon szépen köszönjük!!! (2012.03.29. 20:28) Szolgálati közlemény
  • abdulesmia: Jó olvasni a próbálkozásaidat, én is hasonló cipőben járok. Sok sikert a terveidhez! (2012.03.21. 14:10) A szivattyú mestersége a szivatás
  • zellerlevél: @látjátok feleim szümtükkel: Az első ugyanez, 120 kilométerre a kertjétől tanul mérnök lenni. :)... (2012.03.20. 22:28) "vajh nemesb-e a lélek...?"

Vesd bele magad!

2012.03.16. 20:22 :: GroundHog

Az ember azt hinné, hogy magára marad a hülyeségével, a többiek legfeljebb elnézően mosolyognak majd, ha szóbahozom ezt a kertelős kezdeményezést. Arra például egyáltalán nem számítottam, hogy Barka (majdnem 8) beállít az iskolából egy dobozzal, amire állítólag én adtam neki pénzt, és büszkén újságolja, hogy most már neki is lesz kertje, amiben zöldséget fog termeszteni.

A dobozra ez volt ragasztva:

vesdbelemagad_1.jpg

sajnos a dobozt nem tudtam lefotózni, mivel időközben szorgos kis kezek robotálarcot készítettek belőle, de a cimkét megmentettem.

A dobozban borsó, répa, retek, karalábé és vöröshagyma magok voltak találhatók, meg egy helyes kis "Termesztési segédlet", amiből megtudható, hogy ideje már ültetni. Mint utóbb kiderült, szemem fénye, vagy az ő iskolája résztvevője ennek a "beszoktatjuk a gyerekeket a veteményesbe" mozgalomnak. Nem is tudok elég hálás lenni ezért a titokzatos Kamillának, aki a nevére vette ezt a kezdeményezést. Akit érdekel a dolog az látogasson el a projekt honlapjára és tájékozódjon, vagy keresse Kamillát.

Nyilván az új kerti munkatárs előre levajazta az édesanyjával, hogy a tavalyi virágágyásba fog ültetni, így kissé át kell szabnom az ültetési rendet. Nem nagy gáz, oda a fokhagyma ment volna, de mint megtudtam, az amúgy is jobb helyen van a répa mellett, ezért nem igazi a felfordulás.

Közben finiséhez közeledik az ágyások elkészítése. Ahogy az jósolható volt, a gyepfelszedés kifogott rajtam, kicsivel a fele előtt feladtam. Lehet, hogy gyomláláskor ezt még nagyon fogom bánni, de elfogyott a cérna. (Ha tavaly tudtam volna....) Szereztem kölcsönbe egy rotációs kapát, amit némi szenvedés után sikerült is működésbe hozni. Nagyon szép gép, éppen csak nem lehet vele felszedni a gyepet. Gyepszellőztetőnek kiváló, a mohát is szépen kiszedi a fű közül, de ez a jó kis tarackolós ősgyep olyan harsányan röhög rajtunk, hogy a szomszéd faluba is áthallatszik. Na mindegy, az idő szorít, így kapálás-gereblyézés-felásás-kapálás-gereblyézés kombóval támadok, és azt remélem, hogy lesz valami eredménye. (Ha nem, akkor ősszel napalmos atombombát dobok a kertbe.)

A másik hátránya az idei indulásnak, hogy a szerves trágyát már nem tudom/merem beküldeni a földbe. Kaptam igéretet komoly mennyiségű istállótrágyára, de mivel annak egy része viszonylag friss, féltem tőle a növényeket. Hülye vagyok? Lehet ilyenkor még szarozni?

Másik fejlemény, hogy közepes tételben megpróbálkozom a palántakészítéssel. A csajom szereti a lukulluszparadicsomot, én meg nem tudom, hogy fogok-e majd tudni olyan palántát szerezni annak idejében, magom meg van, úgyhogy rávettem, hogy egy nagyobbacska asztalnyi részt adjon fel a nappali félreeső helyén a hosszúkás paradicsomok reményében. Ha egyszer elkészül a kerti ház, ott majd dögivel lehet palántázni, de ahogy a gazdasági helyzetet elnézem, még jó darabig kényszermegoldásokkal fogunk élni palántaügyben (is).

3 komment

Címkék: répa zöldség fokhagyma vetemény kapálás trágyázás ágyás talajelőkészítés vesd bele magad

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhakertitorpe.blog.hu/api/trackback/id/tr14320818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2012.03.18. 13:57:29

istállótrágya jó. de majd ősszel szórd szét (ha lehet, akkor frisset, mert addig elillan a nitrogéntartalma vagymije), és szépen beszántani, hadd dolgozzon egész télen. most kiégetné a veteményt, olyan erős.

mi is szűzgyepet (gyomot) szántattunk fel első éven (gyepfelszedés helyett), még mindig szopok a gyomokkal. idén úgy vetek, hogy átforgatom villával, és kiszedem, ami feltűnő/nagy/hajt/láthatóan gyom. talán kevésbé lepik el a l..szok a veteményt:)
nagyon vágyom egy rotakapára, de az most csak szétvágná a gyomokat, megsokszorozva a számukat. sajnos szűzgyepre nem jó...én nem is erőltetném, nehogy tönkremenjen.

vigasztaljon a tudat, hogy jövőre könnyebb lesz.

GroundHog 2012.03.18. 18:50:21

@Babette_: igen, ahogy elnézem az ősszel beszántott földekre ráhordták már a trágyát a falusiak, úgyhogy én nem fogom a frissen felásott, és mindjárt beültetett ágyásra szórni, inkább kapott néhány marék N-P-K-t az illúzió kedvéért. Jó lesz az a trágya ősszel.

Németh András 2012.03.19. 10:48:41

@GroundHog: lazán mehet bele még a trágya, mármint ha még nem ástad fel hisz a trágyát be kell forgatni alulra (bocsi hogy ilyen részleteket írok, de saját bevallásod szerint nagyon kezdő vagy).

Jó érett trágyát szerezz ha tudsz akkor nem fog kiégni a növény, meg ne tegyél bele túl sokat.

Mi is még csak ássuk otthon a kertet, de mivel az olyan 1000m2 ezért úgy megy hogy felássuk ott ahova a koraiak mennek majd szépen lassan haladunk, így van olyan rész ahol még most is csak kupacokban figyel a trágya. A mi kertünk egyébként homok, tehát más mint a tiéd.

A másik hogy már most kezdj el komposztálni (humusz.hu/komp/kiadvany), a 3000m2-en szerintem bőven meg tudod "termelni" az éves komposztszükségleted.
süti beállítások módosítása